News

Rating 1 - Votos (1)

1836 visitas

publicado el 12/03/2022

Response of the Board of Directors of the Havana Restaurant Company on the incident at El Cochinito Restaurant

   Havana March 10, 2021

                                                                                                                                                    "Year 64 of the Revolution".

 

Response of the Board of Directors of the Havana Restaurant Company on the incident at El Cochinito Restaurant

 

After learning about the incident that occurred at El Cochinito Restaurant on February 28, the following actions were immediately taken:

The Company's Board of Directors carried out an analysis, creating a working commission to examine in depth all the elements set forth in Cubadebate's report and to meet with the Restaurant's workers and managers.

In the analysis it was verified that on Monday, February 28, the unit was carrying out the technical day and therefore did not provide service to the population, the workers recognized the mistake made, both the cleaning assistant who violated all the hygienic and sanitary norms, cleaned the table with the floor blanket, and two other workers (employees) violating the ethical precepts of a public servant, mocked at the call for attention of the person who could not bear to see such an embarrassing fact.

The cadre commission approved to apply the following disciplinary measures: 

⮚Final separation from the entity to the cleaning assistant and the two dependents.

⮚Final removal from office of the salon Captain, the Unit Administrator and the Director of the Base Business Unit.  

 

Presided over by the Government and the Ministry of Domestic Trade, an analysis was developed with all the Directors of Base Business Units and the Administrators of the Company's restaurants taking into account the seriousness of the event, serving as an example to make a call to all the workers' collectives to prevent these and other denigrating acts from undermining the prestige of gastronomy.

 

At the opening meeting of all the units, on Thursday, March 10, the incident was discussed as a case study, calling on how the actions of each worker ratify compliance with the manual of ethical and professional conduct.

 

The Board of Directors of the Havana Restaurant Company, together with its Directors of Base Business Units, Restaurant Administrators and workers' collectives, repudiate these facts, alien to the ethics and professionalism demonstrated for years, with the commitment of the Government and the effort made in the repair and remodeling of the facilities, once again we ratify the commitment of loyalty to our Revolution and to the people in providing a quality gastronomic service.

Your opinion matters
Leave your comments

When you make your comment, note that

  • You must not use offensive words.
  • It must be in relation to the topic.
  • It must published comply with the above policies to be published.




8 comments inserted

Baby dijo:

Muy de acuerdo con las medidas tomadas, ya era hora de poner un alto a tanta falta de respeto con la población y a un servicio de tan mala calidad para no decir otras cosas... Gracias

12/03/2022 10:47 am / RESPONDER

Damian Garcia dijo:

Que bueno es leer y ver que se tomaron acciones al respecto de lo sucedido con dicho Restaurant, pero que diferente hubiese sido si la persona que señaló tal acción no hubiese sido periodista, y trabajar en Cubadebate, si no se hubiere señalado públicamente, no hubiese trascendido como en muchas otras ocasiones, llamo a la empresa pertinente a hacer eventualmente y constantemente velar por la calidad y las normas de higiene pertinentes, el pueblo se merece lo mejor, y la empresa estatal lo tiene todo para brindar un servicio de calidad solo que no se vela y gestiona lo suficiente para que esto sea así.

12/03/2022 01:57 pm / RESPONDER

Luis Cristobal Medina Acosta dijo:

Relacionado con el tema de las medidas de higiene, deseo saber si existe alguna norma que permita a las entidades estatales dejar las cajas de pollo (previamente congeladas) por más de 24 horas y a veces hasta 72 horas fuera totalmente de refrigeración, expuestas a las altas temperaturas cubanas, con la justificación de descongelarlas para poder trocearlas. Agradesco su respuesta

12/03/2022 02:29 pm / RESPONDER

odalys dijo:

Existen muchos mecanismos de control para detectar cosas como esta o similares pero desgraciadamente solo funcionan en el sector particular porque en el estatal en el gremio del comercio se roba a 2 manos y no ven la necesidad de tener clientes en su establecimiento para poder obtener un salario.

12/03/2022 03:20 pm / RESPONDER

Rosa Maria Santana dijo:

La disciplina no puede violarse y y los ejecutivos están para exigir responsabilidad, así con esa actitud iremos logrando sacar el país adelante, cero impunidad ante hechos como ese, a mi opinión muy buena la aplicación de esas medidas.

12/03/2022 03:34 pm / RESPONDER

Tania María Argüelles Bravo dijo:

Que bueno que se hagan cosas como estás. Perohechos de burla al consumidor sucede a diario en las tiendas que ofertan servicio a todos los cubanos y que pasa con eso? .

12/03/2022 04:09 pm / RESPONDER

Carlos Alberto Suárez Leyva dijo:

Acertadas las acciones y desiciones de la direccion de tan prestigiosa empresa. Nada ni nadie puede empañar tanto esfuerzo, sacrificios y logros alcanzado por los trabajadores y dirigentes de esta empresa, simbolo de buenas practicas en el sector del comercio y la gastronomia.

12/03/2022 09:12 pm / RESPONDER

Yuniertl Tamayo dijo:

Hechos como estén suceden más a menudo de lo que vemos en noticias.

13/03/2022 09:57 am / RESPONDER